woensdag 2 juli 2008

Beknopt reisverslag van Noelle uit Tual

Noelle, helemaal rechts vooraan

Dag van vertrek: Om 18:00 uur moesten we aanwezig zijn op Schiphol en iedereen was redelijk op tijd. Bij het inchecken bleek dat de KLM een overboeking had van 10% (dit schijnt standaard te zijn bij KLM zodat ze zeker weten dat de vlucht 'vol' zit). Nadat we onze koffers hadden ingecheckt was het zo dat er 6 van ons GEEN plaats hadden in het vliegtuig. We hadden toen besloten om zo vroeg mogelijk bij de Gate te gaan zitten. Daar eenmaal aangekomen hebben we de 6 plaatsen geclaimd door te bidden. Na wachten klonk er door de luidspreker 'mr. Bentvelzen'. Dus oom Hans naar de balie... En hij kwam terug met 6 plaatsen!! Thank You Lord! Wel hadden we een uur vertraging.

Achteraf bleek dat we maar met 3 motoren naar Kuala Lumpur vlogen. Motor nr. 4 werkte niet naar behoren. De aankomst in Kuala Lumpur was goed, maar al snel kregen we te horen dat we minstens 2 uur vertraging zouden hebben i.v.m reparatie motor 4. Ter compensatie konden we @ airport KL gaan eten wat we maar graag wilden. Na wat genuttigd te hebben en wat rondlopen, terug naar de Gate. Hier werd ons verteld dat de reperatie nog gaande was en dit nog wel 4 uren kon duren. Ons werden twee opties gegeven: 1. wachten totdat de vliegtuig vliegklaar was. 2. met Malaysian Airlines vliegen naar Jakarta. In eerste instantie wilden we wel wachten op KLM, maar d'r kwam al snel een persoon vertellen dat KLM helemaal niet zou gaan vliegen. Dus zat er niets anders op om onze vlucht over te boeken naar Malaysian Airlines. Deze vertrok 2100 uur (plaatselijke tijd).

Na in totaal 5 uurtjes vertraging kwamen we pas om 22.00 uur (plaatselijke tijd) aan in Jakarta. Daar stond usi Ita samen met haar vader, broers en zusje op ons te wachten. We werden door de FM7 hotel-medewerkers opgehaald. Koffers in de bus, wij in de bus en op naar het hotel. Daar eenmaal aangekomen (23:30 uur) konden we eindelijk douchen! Wat is dat dan heerlijk na meer dan 24 uur niet te hebben gedouched! ;-) Na een heerlijke douche, lekker slapen op een zeer comfortabele bed! Helaas was dit maar voor korte duur, want onze vlucht naar Surabaya vertrok 06:00 uur. Tijdens het inchecken van onze koffers @ Jakarta airport bleek dat we allemaal overgewicht hadden. Nee, niet wij maar onze koffers! Dit was heel raar, want niemand had wat extra in zijn/haar koffer gestopt. Na een aanbetaling voor ons overgewicht zijn we met Batavia Air naar Surabaya gevlogen en van hieruit naar Ambon.

Op Ambon moesten we anderhalf uur wachten op onze vlucht naar Tual! Deze tijd benut met het nuttigen van het lekker eten van tante Sien (van de BMB-tour muziekgroep die toen in Nederland was) die een restaurant heeft @ airport Laha. Daar kwamen we Magdala Ferdinandus en Nadine Balke tegemoet! Magdala had een jaar DTS gevolgd in de Filipijnen. Ook werden onze tickets Ambon-Tual gebracht. Tijdens het inchecken kwamen ze erachter dat er 1 ticket tekort was. Het was even spannend. Weer bidden tot God en echt 10 minuten voor vertrek kwam er een jongen naar ons toe om te zeggen dat de ticket was gevonden op een parkeerplaats (!). Gauw onze airport- tax (belasting) betaald en snel wandelen naar het vliegtuig om geen delay te veroorzaken. Na anderhalfuur vliegen kwamen we EINDELIJK aan in TUAL! Daar werden we verwelkomd door de mensen van de Rock Centre.

Vanaf de dag van vertrek vanuit Amsterdam tot aan de aankomst in Tual was het best spannend. Wat tegenslagen, maar met God lukt alles!!! No one can beat US!