maandag 9 juli 2007

gastvrijheid







Was het thema van de Open Avond van de Ladies Shower, die afgelopen donderdag gehouden werd. Gastspreekster was Merche Rodriques, die jarenlang hoofd van de afdeling gastendienst was op Heidebeek. Helaas was er die avond weinig mensen van buitenaf, maar we waren erg blij met Rica Zannoli-Wattimena, die helemaal uit Italie overgekomen is !

Gastvrijheid: een door God gegeven opdracht. Het begint allemaal met een open hart; een hart voor mensen, een hart om te dienen, een hart waarin Gods liefde & zorg weerspiegeld wordt. Gastvrijheid kan zelfs genezend werken! (voor de gast)

Andere aspecten van gastvrijheid voor de gastvrouw of -heer zelf, zijn:
  • Gebed (Vader wat mag ik doen? Hoe kan ik mijn gasten dienen? Hoe kan ik voor hen bidden?)
  • Jezelf zijn
  • Creativiteit

We hebben ademloos naar Merche geluisterd en hebben van haar geleerd hoe je b.v. in alle eenvoud tafel kunt dekken met de juiste kleurencombinatie zoals het gebruik van de juiste kaarsen en servetten. Verder hebben we samen servetjes gevouwen en nog meer leuke ideeen opgedaan.

"Ik zal wat water voor u laten halen zodat u uw voeten kunt wassen, maak het u hier onder de boom intussen gemakkelijk. Ik zal u ook iets te eten brengen, zodat u weer op krachten kunt komen voordat u verdergaat." (Abraham die zijn gasten uitnodigde, zie Gen. 18:4,5)